
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Про автора - Олександра Бакланова, контент-менеджер та візуальний асистент. Працюю з українськими брендами, допомагаю створювати контент. Засновник школи візуалу «BAKLANOVAA VISUAL TRENDS». Блогер, за рік наростила с 0 до 20 000. Й вже успішно його монетизую. Допомагаю брендам заробляти більше, грамотно користуючись своїми соцмережами)
Сьогодні під час пандемії коронавирусу та відсутності стабільного майбутнього для бізнесу дуже важко спрогнозувати робочий метод продажів. Тільки якщо ви не збираєтеся зайнятися своїм Інстаграмом.
Ми поговоримо:
Або не хтось, а ви. Але суть ви зрозуміли, давайте розбиратися.
Якщо ви володієте шоурумом, кав’ярнею, рестораном чи магазином, ви точно колись замислювалися про те, щоб завести Інстаграм для своєї компанії. І правильно робили, якщо замислювалися. А якщо ні, то, сподіваюся, задумаєтеся після цієї статті.
У минулому і новому році ситуація погіршилася для багатьох, і ці багато хто побігли заводити блог для свого бізнесу. Тільки от не кожен з них все продумав та робить правильно. Зараз розповім, чому.
Інстаграм – це не сімейний фотоальбом та не стіна в вашому робочому кабінеті, де ви публікуєте досягнення. Особисті та ділові. Це набагато більше. Це платформа для прямої комунікації з вашими потенційними клієнтами. І з тими, хто поки що ними не став.
Проблема сучасного бізнесу в тому, що багато хто недооцінює важливість грамотної комунікації в соціальних мережах.
Приклад: недавно аналізувала контент ресторанів Києва і була засмучена. Мої улюблені заклади абсолютно не займаються Інстаграмом. Ні, вони мають акаунти й вони навіть контент там постять. Але ось спілкування з підписниками – нуль. На негативні та позитивні коментарі взагалі немає реакції. Не треба так.
Рис. 1 – Приклад поганого репутаційного менеджменту в Instagram
Це був короткий екскурс у світ соціальних мереж. А тепер поговоримо про те, хто може вам допомогти. А може й не допомогти, про це теж поговоримо, але пізніше.
Контент-менеджер Інстаграм – це спеціаліст, який займається контент-маркетингом у вашому обліковому запису Інстаграм.
Простими словами, це людина, яка продумує ланцюжок дій вашого клієнта й адаптує вашу бізнес-модель під соціальні мережі, просуваючи її через контент, що ви публікуєте.
Наприклад, такий адаптацією може бути 7 постів: є 7 етапів прийняття рішення кожного клієнта. І ці етапи він проходить разом з кожним вашим новим постом. І так щотижня.
В результаті, лайкаючи ваші фотографії та коментуючи пости, клієнт, сам того не розуміючи, приходить до покупки вашої послуги/продукції.
Рис. 2 – Приклад реалізації 2 этапу воронки продаж
В обов’язки контент-менеджера Інстаграм входить:
Взагалі, сюди входить ще багато чого іншого, але я написала найосновніші й затребувані обов’язки.
Спеціаліст допоможе всім, в кого є матеріальна продукція, послуга або товар. Все, що можна оплатити онлайн, можна краще продати в тому ж Інстаграмі.
Наприклад, якщо у вас магазин квітів, шоурум одягу або ви майстер-бровіст, то контент-менеджер допоможе вам у створенні залучаючого контенту й утриманні аудиторії.
Контент-маркетинг – це широкий спектр завдань. І з кожним роком він ставатиме ще ширше. Ця сфера розвивається зараз дуже активно й з кожним місяцем стає дедалі більше онлайн-професій. І, думаю, зовсім скоро вже буде пристойний список виконавців для всіх типів бізнесу.
Але, якби все було так просто, то за попередній рік би кожен бізнес розквітнув.
На жаль, контент-менеджер не принесе вам багато продажів, якщо ви:
Тепер про кожному пункті по порядку.
1. Не маєте можливості оплачувати послуги.
Так, в цьому плані особисто я, як контент-менеджер, обпеклася багато разів. Якщо ви бажаєте в одній частини бізнесу щось збільшити (наприклад, число продажів), потрібно щось десь забрати (ваш капітал, його потрібно вкласти в співробітників).
Один контент-менеджер НЕ здатен якісно та самостійно займатися всіма аспектами вашого акаунту в Інстаграм. Це «й жнець, й швець, й на дуді грець». Або ви повинні оплачувати йому максимальну ставку, тому як більше клієнтів він фізично не потягне, а жити якось хочеться. Або ж ви повинні делегувати частину зобов’язань іншому спеціалісту.
Тому, щоб вам допоміг контент-менеджер, йому потрібен помічник. Хоча б таргетолог.
Це по-перше. А по-друге, якщо ви маєте намір істотно масштабувати продажі й, відповідно, дохід, то слід розширювати свою аудиторію. А це якраз залучений трафік та реклама (вона теж не безкоштовна!).
2. Якщо ви не збираєтеся збільшувати виробництво/територію бізнесу, то вам НЕ допоможе контент-менеджер.
Контент-менеджер допомагає залучати нову аудиторію й робити її лояльною. Таким чином він збільшує продажі.
А тепер уявімо, навіть якщо він не працюватиме з холодним трафіком, а підвищуватиме лояльність ваших старих клієнтів, то рано чи пізно він пропрацює всю вашу базу, й вона стане максимально (наскільки це можливо) лояльною.
В результаті, продажі не сильно збільшаться, так як немає приходу нової аудиторії, хоча робота була пророблена. І ви, по факту, залишитеся в мінусі.
3. Якщо ви плануєте найняти контент-менеджера собі в команду й навіть забезпечити йому таргетолога та рекламний бюджет, то не поспішайте радіти.
Чим більше приплив нової аудиторії та активності в акаунті, тим більше людей потрібно в команді.
Так, це все взаємопов’язані складові. І якщо ви не врахуєте хоча б одну одиницю, рівняння буде неправильним й результату воно не принесе.
Якщо ваш акаунт успішно просувають, і в нього приходить все більше й більше потенційних клієнтів, то активність в ньому зростає. Один менеджер вже не справляється з обсягом, так як нова аудиторія вимагає більш цікавого контенту (старий вона вже подивилася в профілі й чекає нової порції). Самостійно постійно підтримувати такий рівень майже нереально. Навіть за дуже великі гроші. Саме тому, рано чи пізно, команда вимагає розширення.
Виходить, що Інстаграм – це дуже витратна річ. Я сама на свій блог витратила вже багато десятків тисяч гривень.
Так ось, повертаючись до вищесказаного, контент-менеджер та SMM – не панацея. Якщо ви самі не розбирається в цій сфері хоча б трохи, ви витрачаєте гроші даремно.
Акаунт можна вести й самостійно, що я рекомендую робити малому бізнесу. Особливо, якщо ваш оборот до 20-30 тисяч гривень на місяць. Вам просто не вигідно наймати фахівця (а добрі коштують від 15 000грн). Тому що крім бюджету на нього, ви повинні будете вкластися в рекламу, а потім й в збільшення виробництва.
В такому випадку я раджу знайти візуального асистента для вашого блогу в Інстаграм. Це ще одна нова професія, яка тільки набирає обертів. Про неї поки що мало говорять, але вона вже затребувана в певних сферах.
Візуальний асистент відповідає більше за генерацію ідей та їх втілення в реальність. А контент-менеджер більше за саму контент-стратегію: що, навіщо і коли публікувати.
Рис. 3 – Профіль до й після роботи візуального асистента
До роботи візуальщіка входить:
З цього всього складається потім стрічка – розкладка ваших фото в профілі Інстаграм.
Але я у своїй роботі поєдную отримані знання з контент-маркетингу зі створенням будь-якого контенту. Тому прийшла до висновку, що якраз-таки невеликим бізнесам та брендам набагато вигідніше співпрацювати з візуальними асистентами, ніж з контент-менеджером (+ команда). Так як основні завдання на початковому етапі їх бізнесу – публікувати цікавий контент.
Виходячи з усього, що я розібрала вище, слід зробити прості висновки:
І, як на мене, найголовніше висновок, який слід зробити – перш ніж щось починати, потрібно проаналізувати свої вихідні дані й можливості, і вже виходячи з цього щось робити. Тоді вас чекає хороший результат.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.