
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
*стаття актуальна на квітень 2020 року.
Девіз SEO останніх 3-4 років - "Контент створюється для людей, а не для пошукових систем".
Кожне оновлення алгоритмів пошукових систем дає зрозуміти, що контент оцінюється з позиції користувача: конкретики і суті у відповіді, а не 10 прямих входжень з водою. Відвідувач вбиває запит, дивиться SERP, переходить за посиланнями та від кожного сайту з 10 очікує отримати задовільний інтент.
З 2017 року автори орієнтуються на LSI-копірайтинг, а написання SEO-текстів в їх первинному розумінні вже не актуально. Але будь-який текст перед публікацією оптимізатор перевіряє в спеціальних автоматичних сервісах-помічників. Унікальність, заспамленість, тошнотність, читабельність, ключові входження, - терміни, якими оперують контент-маркетологи, SEO-фахівці, копірайтери та інші експерти по роботі з контентом. Текстові сервіси допомагають виявити недоліки й поліпшити статті, як би не ганьбили Главред Ільяхова.
У статті я розберу головні показники текстової адекватності та проведу експеримент - перевірю частину цього тексту в кожному безкоштовному сервісі й порівняю показники.
У цій частині - унікальність, тошнотність, читабельність та водність. А у 2 - грамотність, ключові слова, структуру тексту та інші корисні інструменти для роботи.
Унікальність = оригінальність тексту.
Максимум – 100%, і прагнути цієї цифри потрібно. Але якщо у вас дуже популярна тема, вузькоспеціалізована ніша, або товар зі специфічними характеристиками, допускається показник унікальності від 85% (краще 90%).
Сервіси для перевірки:
Перевіряє унікальність, проводить SEO-аналіз тексту, знаходить граматичні помилки. Для прискорення перевірки рекомендується реєстрація. Доступна також платна версія з прискореною перевіркою.
Рис. 1 – Перевірка унікальності в text.ru
Реєстрація обов’язкова. Розраховує унікальність тексту, кількість ключових входжень. Підбирає синонімічні фрази. Можлива генерація ТЗ для копірайтерів.
Рис. 2 – Перевірка унікальності в tools.pixelplus.ru
Є веб та десктопна версії програми.
Також можна провести семантичний аналіз текстів: перевірити орфографію, підрахувати водність, тошнотність, щільність ключових слів та їх частотність. Виявити стоп-слова.
Рис. 3 – Перевірка унікальності в advego.com
Після натискання на кнопку “Подивитися результати перевірки” сервіс показує список сайтів, що містять схожий контент.
З мого досвіду, це найжорсткіший сервіс перевірки – тут завжди найнижчий відсоток унікальності. Саме тому в роботі я орієнтуюся тільки на нього. Там, де інші сервіси покажуть 100%, Адвего видасть реальну цифру в районі 90+%.
Без реєстрації можна перевірити документи обсягом до 5000 символів.
Обчислює тошнотність, воду, час на читання, щільність розподілу ключових слів. Визначає вага головної сторінки сайту, релевантність заголовка та тегів H1, підсвічує частотні слова. Показує джерела зі схожим контентом.
Рис. 4 – Перевірка унікальності в pr-cy.ru
Функціонал дозволяє перевірити безкоштовно без реєстрації тексти довжиною 3000 символів до 5 разів на добу.
З мого досвіду, це найбільш лояльний сервіс з усіх в статті.
Рис. 5 – Перевірка унікальності в content-watch.ru
Реєстрація обов’язкова. Система перевіряє унікальність документа з використанням спеціалізованих бібліотек.
На безкоштовній основі доступна тільки коротка версія звіту.
Рис. 6 – Перевірка унікальності в antiplagiat.ru
Незареєстровані користувачі мають можливість перевірити тексти до 3000 знаків на унікальність або рерайт. Час очікування – до 15 хвилин. Проводиться SEO-аналіз.
Після реєстрації з’являється можливість перевірки текстів до 5000 знаків.
Рис. 7 – Перевірка унікальності в etxt.ru
Для перевірки тексту від 1000 символів потрібна реєстрація.
Онлайн-сервіс обчислює унікальність, тошнотність, водність. Перевіряє орфографію.
Містить масу інших корисних інструментів для SEO та користувацького аналізу сайтів.
Рис. 8 – Перевірка унікальності в be1.ru
Доступний після реєстрації, проходження тесту, творчого завдання та схвалення модератором.
Ліміт – 5 документів на добу. Більше – тільки на платній основі.
Рис. 9 – Перевірка унікальності в contentmonster.ru
Для наочності внесу цифри в таблицю та порівняю показник унікальності.
Результати:
Сервіс | Унікальність (%) |
text.ru | 100 |
tools.pixelplus.ru | 98 |
advego.com | 98 |
pr-cy.ru | 100 |
content-watch.ru | 100 |
antiplagiat.ru | 100 |
etxt.ru | 100 |
be1.ru | 94 |
contentmonster.ru | 100 |
Я перевірила одну й ту ж частину тексту в 9 різних сервісах та отримала розбіг унікальності 92-100%.
Для тексту обсягом 1296 символів б/п розбіжність 6% критична, хоча оригінальність й знаходиться в допустимих межах. Бо чим об’ємніше стане стаття, тим більше знижуватиметься її унікальність. Й розбіжність між сервісами збільшиться.
В моєму випадку найжорсткішим виявився be1.ru. Дивно, адже Адвего завжди жорсткіше. Він рідко дає 100% тексту – навіть коли текст взятий повністю з голови, все одно зустрінуться фрази, що знайдуться в багатьох текстах, тому що люди використовують стійкі вирази чи спецтерміни, і це нормально.
Приклад таких виразів з мого тексту – «пошукових систем», «написання SEO-текстів» та ін .. Для Адвего краще дивитися на 2 цифру – унікальність за словами. Чим вона вища, тим більше різноманітних й відмінних від загальноприйнятих інтернетівських слів ви використовуєте в своєму тексті (синоніми, схожі слова).
На який сервіс орієнтуватися в роботі – ваше особисте рішення.
Це відсоток насиченості публікації ключовими словами (оптимально до 10%). Природність тексту або академічна (класична) тошнотність документу розраховується як квадратний корінь з кількості повторень або фраз.
Інструменти:
Онлайн сервіс перевірки SEO-показників тексту.
Рис. 10 – Показники тошнотності тексту, advego.plagiatus
Використовується для статей та опублікованих матеріалів. Дозволяє визначити тошнотність сторінок веб-майданчиків.
В пункті “Унікальність” вище на малюнку 5 вже позначена тошнотність = 3,317%.
Крім тошнотності підраховує воду, заспамленність, кількість знаків з пробілами та без, вишукує слова-паразити, аналізує ключі. Перевіряє правопис, розпізнає тематику статті.
Рис. 11 – Показники тошнотності тексту, istio.com
Крім загальної тошностності документу, підраховує тошнотність за кожним словом-повтором.
Рис. 12 – Показник тошнотність тексту, be1.ru
Сервіс орієнтований на пошуковик Яндекс та алгоритм “Баден-Баден”.
Визначає заспамленність, водність, тошнотність, переоптімізацію, читабельність текстів та ін ..
Рис. 13 – Показники тошнотності тексту, turgenev.ashmanov
Десктопна програма студії Дениса Каплунова. Визначає статистику використання ключових слів, показник тошнотності, при заданих параметрах дозволяє розрахувати вартість роботи.
Рис. 14 – Показники тошнотності тексту, textus.pro
Знову вношу дані до таблиці.
Результати:
Сервіс | Тошнотність класична (%) | Тошнотність академічна(%) |
advego.com | 2 | 6,6 |
pr-cy.ru | 2,65 | – |
istio.com | 3,31 | – |
be1.ru (по самому частотному слову) | 2,6 | 2,2 |
turgenev.ashmanov | 2 | 6,76 |
textus pro | 2,65 | – |
Перевірка тексту в 6 сервісах дала розбіг значень класичної тошнотності 2-2,65%. Академічної – 2,2-6,76% (дані всього 3х сервісів). Всі цифри в межах норми (з поправкою на невеликий обсяг тексту). Чим більше символів, тим вище тошнотність.
Адвего – мій орієнтир (граничне значення – 4-5%). Чи не тому, що Адвего дав мінімальний показник, а тому, що в ньому я перевіряю й інші текстові метрики. Адже в одному сервісі працювати зручніше, ніж одразу в декількох.
Для більш точної перевірки краще врахувати дані пари сайтів, особливо якщо текст великий (від 5000 символів).
“Текст пишеться для людей, а не для пошукових систем”. Публікація повинна бути:
Інструменти для перевірки:
Обчислює “Читабельність” матеріалу, виходячи з довжини слів та пропозицій, кількості термінів й абстрактних слів, структури пропозицій. Вказує передбачувану вікову категорію аудиторії, що читатиме текст. Чим вище значення індексу, тим складніше текст.
Рис. 15 – Показники читабельності тексту, readability.io
Доступні 2 вкладки: чистота тексту й читабельність. Сервіс позбавляє від словесного сміття: води, стоп-слів, канцеляризмів, штампів, химерності. Підсвічує некоректні слова й вирази, пропонує перефразувати й замінити їх. Максимальний бал – 10. “Прохідним” для читабельності негласно прийнято вважати 8.
Рис. 16 – Показники читабельності тексту, glvrd.ru
“Тургенєв” розраховує індекс легкості читання та загальний ризик тексту, що має зворотну від Главреда градацію – чим менше балів набрав матеріал, тим краще.
Рис. 17 – Показники читабельності тексту, turgenev.ashmanov
Порівнюю показники в таблиці.
Результати:
Сервіс | Читабельність (бали) |
readability.io | 6,73 |
glvrd.ru | 9,5 |
turgenev.ashmanov | 14,1 |
10 – максимум, що може набрати публікація за Главредом.
У Тургенєва чим вище цифра, тим складніше читається текст. 15 – умовний прохідний бал для специфічних сфер (для юридичної сфери оцінка може бути набагато вище 15, і це прийнятне значення).
Мені звичніше й зрозуміліше орієнтуватися за Главредом, т. к. в ньому я перевіряю чистоту. Але знаю фахівців, для котрих Тургенєв – основа.
Водність (вода) – відсоток відносини малозначущих слів або стоп-слів до загальної кількості слів у документі.
Водою вважаються:
Єдиного орієнтира в цього показника немає, т. я. різні сервіси розраховують його по-своєму.
Норма для text.ru – 15%.
Istio – 30-60%. Чим вище показник, тим легше текст.
Advego – 55-75%. Аналогічно – чим більше показник, тим простіше текст.
Be1.ru – до 50%.
Рис. 18 – Водність по be1
Вище я вже приводила скріни з показниками сервісів. Просто зведу до таблиці.
Сервіс | Водність (%) |
text.ru | 4 |
istio | 32 |
advego | 31,2 |
be1.ru | 30 |
Порівнювати 4 сервіси некоректно – в кожного свій прохідний бал. Дивитися потрібно на норми сайту, на котрому перевіряєте водність.
Але коли з текстом зовсім все погано, сервіси прямо про це пишуть. Головне – не потрапляти під червону лінію, тобто, що не писати відвертий треш у статтях (у вигляді: «в сучасному світі», «на сьогоднішній день», «всім відомо» та ін.). Правда, іноді подібні вирази обумовлені авторським стилем і тут нічого не поробиш.
У 2й частини я розберу інші важливі показники SEO: ключові слова, структуру документа, грамотність та інші інструменти, які важливі для роботи оптимізатора.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.