замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
SEO - пошукове просування
551
1

Регіональне просування - просування сайту в конкретному регіоні або регіонах країни.

Пошуковики формують видачу в залежності від регіональної приналежності користувача.

Google - з 2012 р. («Венеція» та “Квітнева 52”), і у 2014 був «Голуб».

Регіональне просування (далі - РП) базується на класифікації запитів користувачів.


1. Користувацькі запити

Поділяються на:

  • геозалежні.

В основному це комерційні запити, на котрі відвідувач очікує отримати відповіді з прив’язкою до його місця перебування.
Тобто, знаходячись у Харкові та вводячи в Пошук “кав’ярні”, я розраховую знайти місце, де можна купити та випити каву в Харкові. І Google мене розуміє та надає коректну відповідь.
При цьому в ТОП-3 потрапляють заклади, що знаходяться поблизу. Також в залежності від того, де ви знаходитесь, видача відрізнятиметься. Тобто, прив’язка до гео є.

Пользовательские запросы

Але, якщо я, знаходячись у Харкові, шукатиму кав’ярні у Львові, пошуковик надасть мені дані Львову.

Пользовательские запросы

  • геонезалежні.

Запити, за якими видача буде однаковою для всіх регіонів. До них відносять:

  • інформаційні запити;
  • змішані (це запити, видача котрих неоднозначна, наприклад, при введенні ключа почта: незрозуміло, чи користувач бажає увійти до поштової скриньки, чи дізнатися найближчу адресу поштового відділення);
  • комерційні із зазначенням регіону;
  • і також такі запити, як відомі факти, рецепти, тощо.

Наприклад, “як приготувати каву у френч-пресі”.

Пользовательские запросы

Скріншот демонструє сайти з розширенням .ru. При цьому я знаходжуся в Харкові, а це зона .ua.


2. Як саме пошукові системи визначають регіональну приналежність ресурса?

При визначенні регіональності боти враховують:

  • наявність прописаних регіональних запитів в метаданих;
  • контент на майданчику – пошукові роботи сканують всю інформацію з ресурсу (адреси, телефони, згадки про міста та ін.) та за нею визначають прив’язку до міста;
  • регіон, ща зазначен в Google Search Console;
  • дані при реєстрації в Google.Мой бізнес;
  • інформацію з довідників та карт “Google.Maps /Places”;
  • доменну зону веб-проекту;
  • піддоменну зону майданчика;
  • IP-адресу сайту.

Це не настільки значуща інформація, бо веб-проект може бути розташований на хостингу з іншого регіону.
Окремим пунктом треба виділити таргетовану рекламу в соцмережах. У разі, якщо вона налаштована вірно та приносить трафік, павуки цей факт враховують. І це буде плюсом для локальної розкрутки.


3. Як просувати сайт з урахуванням регіональності?

Геотаргетинг Google

У сервісі “Інструменти для веб-мастерів” присвоюємо сайту країну. Якщо цей крок не прописати, місцезнаходження компанії визначиться на підставі доменної зони ресурсу (.ua, .kz, .uk). Конкретний регіон вказуємо в “Google.Адреса”.

З т. з. SEO-оптимізації, семантичне ядро обов’язково має містити регіон. Метадані, контактна інформація, тексти та ін. на сторінках оптимізуються з урахуванням геоданих.

Інформацію щодо проекту ми заповнюємо в “Google.Мой бізнес”.

Google.Мой бизнес

Відгуки

Здорово, якщо в компанії є відгуки реальних людей. Це додатковий бонус до індексації сайту в Google.

Google.Мой бизнес

Користуйтеся інструментом!


4. Реалізація регіонального просуванння: підпапки та піддомени

Поділ на підпапки

Варіант підходить невеликим сайтам (до 100 сторінок). Папки швидше індексуються, наслідують авторитетність та хостові фактори основного сайту (трастовість, вік).
Чим більше сторінок на сайті, тим більше трафіка отримує ресурс. Але збір статистики при цьому ускладнюється. 

Разделение на подпапки

Для РП можна використовувати піддоменний розподіл основного ресурсу.

Піддомени простіше вивести до ТОП разом з основним сайтом. Сайти на піддоменах займають вищі позиції в SERP.
Їх легше перенести на окремий сервер та зібрати статистику.

Разделение на поддомены

Також існує 3й вид – зі створенням посадкових сторінок під міста (вузькоспеціалізовані сайти).

Разделение на посадочные

Разделение на посадочные

Для вузькоспеціалізованого МСБ більш підходить локальна розкрутка:

  • зацікавлена тепла аудиторія;
  • невелика кількість конкурентів через спеціалізацію торгової пропозиції;
  • як наслідок – висока конкурентноспроможність.

Користувачі тепліше сприймають місцеву компанію, адже завжди є можливість відвідати філію, поспілкуватися з менеджерами представництва, отримати відповіді на питання та вирішити проблему, що призвела до звернення в організацію.

Якщо в вас великий проект, то для локального просування краще мати сайт на регіональному піддомені.


Висновки

Локальне просування в декількох регіонах – процес тривалий. 

Пошуковики надають перевагу місцевим компаніям. Добре мати якщо не повноцінну філію, то представництво або ж партнерів в містах. В такому випадку шанси потрапити до регіонального ТОПу зростають.
Але підвищується і конкуренція: з одного боку ви – новачок в регіоні, з іншого – місцеві організації, що вже мають довіру споживачів.

Перед тим, як виходити до регіонів, треба ретельно продумати стратегію та скласти план.
З боку SEO значних відмінностей в просуванні немає.
Регіональні майданчики просуваються так само, як загальнонаціональні ресурси.

Є зауваження до статті? Поділіться думкою в коментарях!

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.