Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Ось ви налаштували email-розсилку, витратили гроші на дизайнера, копірайтера, маркетолога, й зібрали базу контактів. Листи розсилаються, якісь конверсії йдуть, але звідки, та наскільки результативний для вашого бізнесу email-канал, незрозуміло.
Щоб не зливати бюджет, потрібно вимірювати ефективність емейл-розсилок. Зробити це можна за допомогою базових метрик. Вони покажуть, наскільки зацікавлені ваші клієнти в отриманні листів, який контент їм заходить, та дозволять вирахувати прибутковість цього каналу просування.
Нижче розповімо, на які показники дивитися та де це робити.
Для запуску та підготовки розсилок використовують спеціальні сервіси (Unisender, SendPulse, eSputnik, MailChimp). Там же можна подивитися звіти по розсилкам за певний діапазон та побачити карту кліків, відписки та ін..
Рис. 1 – Статистика SendPulse
Рис. 2 – Статистика листів eSputnik
Рис. 3 – Статистика всіх листів за період SendPulse
У таких поштових служб як Google та Mail.ru є постмастери, які збирають статистику щодо відкриттів, переходів та інших показників, якщо адресати користуються поштовими скриньками цих компаній. Але навряд чи ваша база розсилки складається тільки з gmail.com чи mail.ru.
P.S. Постмастера Яндекса тут немає, тому що він взагалі припинив своє існування.
Базові метрики оцінки ефективності вашої розсилки включають в себе:
Розглянемо кожен показник докладніше.
Це відсоток листів від загального числа, які дійшли до поштової скриньки адресата (незалежно від папки, в яку вони потрапили). Листи можуть прийти не тільки до Вхідних, але й в папку Спам.
На доставлення впливають:
Ті, хто вперше відправляють розсилку, можуть зіткнутися з тим, що деякі сервіси розсилок не дають їм хороші IP-адреси. Частково це турбота про власну репутацію, тому що новий клієнт ще не перевірений. Доставлення в таких випадках може бути менш 90%.
Хороші сервіси розсилок забезпечують доставлення більш 99%.
Цей показник дає співвідношення кількості користувачів, які відкрили лист, до загальної кількості адрес розсилки.
Одна з важливих складових для поліпшення відкриттів – тема. Про це ви можете детальніше прочитати в цьому матеріалі.
Openrate може бути унікальним та повторним.
Унікальний – показує кількість користувачів, які переглянули лист, а повторний – загальне число відкриттів листів. У відсотках загальний опенрейт може бути більше 100%, тому що один адресат може відкрити лист кілька разів. Оцінювати розсилку потрібно за унікальним openrate.
Користувачі, що відкрили лист, можуть переходити за посиланнями в тексті. За допомогою карти кліків можна дізнатися, який контент зачепив клієнта найбільше. На основі такого аналізу можна значно поліпшити розсилку та контент, а це збільшить лояльність клієнта за рахунок персоналізованого підходу.
На кліки впливає відсоток відкриттів листів. Тобто – чим більше відкриттів, тим більше кліків. Щоб нівелювати цей вплив, використовують метрику Кліки до відкриттів. Розраховується вона так:
Якщо ви бачите, що користувач не переходить за посиланнями, можна відправити йому реактіваційний лист.
Якість та актуальність email-розсилки також оцінюються за рахунок числа відписавшихся й тих, хто позначив листи як спам. Якщо показник спаму перевищить 0,1%, то наступну розсилку можуть заблокувати повністю, й користувачі про неї не дізнаються.
Одна з найчастіших причин скарг на спам полягає в тому, що користувачі не можуть знайти кнопку Відмовитися й просто відзначають листи як спам. Навіть при наявності такої можливості, розсилка може бути докучливою або перевантаженою. Якщо прагнете, щоб база не зменшувалася, намагайтеся зробити розсилку корисною та привабливою на вигляд.
Якщо ви бажаєте зрозуміти, як користувачі поводяться на сайті, які сторінки відвідують, та який відсоток відмов, доведеться встановити Google Аналітику або Яндекс.Метрику. Саме вони дадуть розуміння того, на якому місці за ефективністю стоїть канал емейл серед всіх маркетингових каналів та допоможуть відстежити кількість цільових дій за період й за конкретним листом. Там же можна ще подивитися, що краще працює – тригери або промо.
Конверсія листа – відношення кількості покупок до користувачів, що відкрили лист.
Конверсія розсилки – відношення кількості покупок до відправлених листів.
Рис. 4 – Електронна пошта не завжди може бути першим або останнім джерелом конверсії
В сервісах аналітики варто звернути увагу й на шлях користувача до конверсії. Він дозволить відстежити всі джерела на шляху до здійснення цільової дії, й на основі отриманих даних оцінити важливість email-каналу в ланцюжку.
Разом ці метрики дають початкове розуміння про те, наскільки ефективна запущена email-розсилка. Еталонних значень, на які варто рівнятися, немає. Навіть для компаній в одній галузі середнє значення відкриття листів варіюється. Підсумкова оцінка результативності розсилки повинна будуватися на більшій кількості факторів, включаючи такі метрики як LTV та Churn Rate.
Якщо ви бачите, що показники погіршуються й розсилка не приносить прибутку, то змініть підхід. Пишіть залучаючий текст, використовуйте креативність та мінімалізм, впроваджуйте нові формати й сегментує базу клієнтів. Виключайте неробоче й тестуйте нове, вибирайте краще й працюйте з ним. Тоді кількість відкритих листів та конверсій зросте, а кількість відписок скоротиться до мінімуму.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.