
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Passage Ranking - новий алгоритм ранжирування, що Google запустив в роботу 10 лютого 2021 року.
Після його впровадження пошуковик буде видавати в результатах навіть ті документи, які містять у собі тільки фрагмент тексту, що відповідає на запит. Інша частина може бути нерелевантною для користувача. Але, якщо в документі міститься краща відповідь на запит, то посилання займе перше місце в пошуку незалежно від змісту решти тексту.
Passage Ranking простими словами означає, що тепер за запитами будуть видаватися не тільки статті, повністю присвячені запиту, а й статті, де тільки частина матеріалу відповідає тому, що запитував користувач.
Рис. 1 - Це просто виділений фрагмент, але текст, що міститься в ньому, міг бути проранжований випущеним алгоритмом
Рис. 2 - Функція Scroll To Text не має відношення до ранжування фрагментів
Ще в жовтні 2020 у блозі Google вийшла стаття про оновлення і поліпшення пошукових алгоритмів. У ній сказано, що ранжування фрагментів стосуватиметься близько 7% запитів на всіх мовах.
Вже зараз можна сказати, що це відноситься до інформаційних запитів.
Суть апдейта в тому, щоб допомогти сторінкам, які раніше погано ранжувались, і лонгрідам, в яких інформація тільки частково відповідає інтенту. Тобто ПС навчилася ранжувати фрагменти незалежно від загального змісту.
Приклад: ви хочете дізнатися про розумну торгову кампанію в Google Ads.
Як було раніше: на цей запит виводилися б посилання, в яких йдеться тільки про цей тип кампаній.
Як зараз: тепер ПС покаже ще й посилання, в якому, крім розумної торгової, будуть описані й інші типи кампаній, особливості роботи з Ads і т. п.. Якщо цей більш “загальний” док буде відповідати на питання краще, ніж вузько направлений, то саме його система виведе в SERP.
Основні фактори ранжування залишаються у справі. Оптимізація заголовків і підзаголовків потрібна для визначення рейтингу посилання, тому що роботи визначають, яка інформація міститься на сторінці за заголовками. Але ця обнова повинна допомогти тим, хто не знає, що таке SEO, і не використовує його. А працювати все буде, як і раніше, комплексно.
Це питання виникло після анонсу, тому що зміни у видачі можуть зсунути вниз ті сайти, які до цього займали перші позиції.
Мартін Спліт у своєму вебінарі відповідає на запитання фахівців щодо впливу апдейта на порядок видачі результатів.
Відповідаючи на питання в заголовку – ні, конкретно під цей алгоритм оптимізувати сайт не вийде. Робоче рішення для поліпшення рейтингу – стежити за якістю та експертністю контенту. Його оптимізацією потрібно займатися постійно. Якщо в тексті є точна відповідь, то при запиті пошуковик покаже саме вас вгорі першої сторінки.
Пишіть по суті – багато фактів, мало води.
Гугл не збирався топити сайти, тому і великих сплесків за даними Mozcast, Semrush Sensor, Rank Ranger, SERPMetrics і ін. у видачі не спостерігалося:
Рис. 3 – Mozcast
Рис. 4 – Semrush Sensor
Рис. 5 – RankRanger
Рис. 6 – SERPMetrics
Важливо: RankRanger та Semrush Sensor показали зрушення у видачі 17 лютого, що наштовхує на думку про непідтверджене оновлення ядра основного алгоритму. Це не наслідки впровадження алгоритму ранжирування фрагментів, тому що показники коливань після 10 лютого повернулися у звичне русло, а це новий сплеск. Що буде далі ще побачимо.
Основні моменти в Passage Ranking, на які варто звернути увагу:
Google постійно удосконалює алгоритми пошуку і впроваджує нові фічі.
Passage Ranking – чергове свідчення того, що компанія намагається поліпшити SERP для своїх користувачів, а бізнеси повинні орієнтуватися не на пошукових роботів, а на ЦА.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.