замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
302
2

Passage Ranking - новий алгоритм ранжирування, що Google запустив в роботу 10 лютого 2021 року.

Після його впровадження пошуковик буде видавати в результатах навіть ті документи, які містять у собі тільки фрагмент тексту, що відповідає на запит. Інша частина може бути нерелевантною для користувача. Але, якщо в документі міститься краща відповідь на запит, то посилання займе перше місце в пошуку незалежно від змісту решти тексту.

Passage Ranking простими словами означає, що тепер за запитами будуть видаватися не тільки статті, повністю присвячені запиту, а й статті, де тільки частина матеріалу відповідає тому, що запитував користувач.

Google Passage Ranking

Рис. 1 - Це просто виділений фрагмент, але текст, що міститься в ньому, міг бути проранжований випущеним алгоритмом

Google Passage Ranking

Рис. 2 - Функція Scroll To Text не має відношення до ранжування фрагментів

Ще в жовтні 2020 у блозі Google вийшла стаття про оновлення і поліпшення пошукових алгоритмів. У ній сказано, що ранжування фрагментів стосуватиметься близько 7% запитів на всіх мовах.

Вже зараз можна сказати, що це відноситься до інформаційних запитів.


1. У чому суть оновлення?

Суть апдейта в тому, щоб допомогти сторінкам, які раніше погано ранжувались, і лонгрідам, в яких інформація тільки частково відповідає інтенту. Тобто ПС навчилася ранжувати фрагменти незалежно від загального змісту.

Приклад: ви хочете дізнатися про розумну торгову кампанію в Google Ads.
Як було раніше: на цей запит виводилися б посилання, в яких йдеться тільки про цей тип кампаній.
Як зараз: тепер ПС покаже ще й посилання, в якому, крім розумної торгової, будуть описані й інші типи кампаній, особливості роботи з Ads і т. п.. Якщо цей більш “загальний” док буде відповідати на питання краще, ніж вузько направлений, то саме його система виведе в SERP.

Основні фактори ранжування залишаються у справі. Оптимізація заголовків і підзаголовків потрібна для визначення рейтингу посилання, тому що роботи визначають, яка інформація міститься на сторінці за заголовками. Але ця обнова повинна допомогти тим, хто не знає, що таке SEO, і не використовує його. А працювати все буде, як і раніше, комплексно.


2. Чи можна оптимізувати сайт під Passage Ranking?

Це питання виникло після анонсу, тому що зміни у видачі можуть зсунути вниз ті сайти, які до цього займали перші позиції.
Мартін Спліт у своєму вебінарі відповідає на запитання фахівців щодо впливу апдейта на порядок видачі результатів.

Відповідаючи на питання в заголовку – ні, конкретно під цей алгоритм оптимізувати сайт не вийде. Робоче рішення для поліпшення рейтингу – стежити за якістю та експертністю контенту. Його оптимізацією потрібно займатися постійно. Якщо в тексті є точна відповідь, то при запиті пошуковик покаже саме вас вгорі першої сторінки.
Пишіть по суті – багато фактів, мало води.


3. Як змінилися позиції сайтів після впровадження Passage Ranking?

Гугл не збирався топити сайти, тому і великих сплесків за даними Mozcast, Semrush Sensor, Rank Ranger, SERPMetrics і ін. у видачі не спостерігалося:

Google Passage Ranking Mozcast

Рис. 3 – Mozcast

Google Passage Ranking Semrush Sensor

Рис. 4 – Semrush Sensor

Google Passage Ranking RankRanger

Рис. 5 – RankRanger

Google Passage Ranking SERPMetrics

Рис. 6 – SERPMetrics

Важливо: RankRanger та Semrush Sensor показали зрушення у видачі 17 лютого, що наштовхує на думку про непідтверджене оновлення ядра основного алгоритму. Це не наслідки впровадження алгоритму ранжирування фрагментів, тому що показники коливань після 10 лютого повернулися у звичне русло, а це новий сплеск. Що буде далі ще побачимо.

Основні моменти в Passage Ranking, на які варто звернути увагу:

  • Апдейт повинен допомогти довгим сторінкам і погано структурованому контенту краще ранжуватися.
  • Passage Ranking до виділених описів не відноситься: вигляд пошукової видачі не зміниться.
  • Алгоритм не вплине на комерційні сторінки (наприклад, опис товарів), тому що в них недостатньо контенту.
  • Якщо ваш сайт добре ранжується, то все, швидше за все, так само і залишиться.
  • Якихось значень довжини фрагмента немає і не буде: може бути як кілька слів, так і кілька речень.
  • Окремого інструменту/функції для перевірки ранжування окремих фрагментів не передбачається.
  • Алгоритм заснований на машинному навчанні, тому пророчити його поведінку в різних документах буде неможливо.
  • Нічого змінювати або робити у зв’язку з виходом Passage Ranking не потрібно.
  • Навіть без оптимізації заголовків ПС виведе посилання з відповідним фрагментом користувачеві.
  • Якщо ви побачите в мережі рекламу типу “оптимізуємо контент під алгоритм Passage Ranking” – не ведіться, це 100% розвід.

Висновок

Google постійно удосконалює алгоритми пошуку і впроваджує нові фічі.
Passage Ranking – чергове свідчення того, що компанія намагається поліпшити SERP для своїх користувачів, а бізнеси повинні орієнтуватися не на пошукових роботів, а на ЦА.


Як зробити відео YouTube вірусним

банер кластеризація довгий

Як зробити кластеризацію семантичного ядра

Перевірка унікальності банер

Аналоги російських сервісів для перевірки унікальності текстів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.