замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
Email - маркетинг
1419
2

База контактів - скарб для маркетолога. Особливо для email-маркетолога. Але, крім розсилок, вона може використовуватися й для комунікації сейлз, і, навіть, для налаштування таргету та ретаргету на зацікавлених користувачів. Це, до речі, підвищує конверсію та зменшує витрати на рекламу.

Головне правило - користувач повинен залишити свій контакт добровільно.

Як же зібрати таку базу контактів?


1. Форми на сайті

Я поділяю всі типи форм на 3 основних види:

  1. форми підписки на сайті;
  2. форми реєстрації;
  3. форми зворотного зв’язку.
  • Форми підписки. Можуть бути статичними, у вигляді спливаючих поп-апів чи маленьких віконець збоку на сторінці.

Поп-апи вважаються найефективнішими. Але, як і завжди, краще протестувати всі варіанти на вашій аудиторії або поставити одразу статичну й спливаючу форму.

Блог емейл контакты

Рис. 1 – Форма підписки у вигляді маленького віконця, що можна закрити

Блог емейл контакты

Рис. 2 – Спливаючі вікна від магазину LeBoutique

Блог емейл контакты

Рис. 3 – Спливаючі вікна у Megasport

Статичні форми підписки:

Блог емейл контакты

Рис. 4 – Статичні форми підписки МІФ

Блог емейл контакты

Рис. 5 – Статичні форми підписки Нетпік

  • Форми реєстрації. Це може бути реєстрація на сайті з подальшим доступом в особистий кабінет або реєстрація на подію/курс.

В ідеалі ви повинні додати чек-лист з угодою користувача та дозволом на розсилку перед кнопкою “зареєструватися”.
Форми реєстрації також можуть бути статичними або у вигляді кнопки, при натисканні на котру вас перенаправить на сторінку реєстрації або відкриється поп-ап.

Приклади форми реєстрації:

Блог емейл контакты

Рис. 6 – Форма реєстрації Пінтерест

Блог емейл контакты

Рис. 7 – Форма реєстрації Мейкап

Якщо ви не надсилаєте листа-підтвердження реєстрації, обов’язково додавайте до першого листа посилання з можливістю відписатися.

Про те, як правильно оформляти шаблон листів, щоб вони не сипалися в спам, можна почитати в моїй попередній статті.

  • Форми зворотнього зв’язку. Тут потрібно бути дуже обережними та отримувати дозвіл відправляти листи на етапі складання контактів. Ніяк інакше. А також залишати право відписатися від розсилок з будь-якого листа, крім тих, що відправлені з відповіддю на питання.

Блог емейл контакты

Рис. 8 – Форма зворотного зв’язку

Блог емейл контакты

Рис. 9 – Форма зворотного зв’язку


2. Безкоштовні вебінари

Тут спосіб збору контактів так само реєстраційна форма.

Основна відмінність від форми на сайті в тому, що це пряма демонстрація вашого продукту. Не якісь плюшки й бонуси, а можливість познайомитися з вами або продукцією на ділі.
Це можуть бути вебінари як на інформаційні теми (саморозвиток, бізнес), навчання та підвищення навичок (англійська, бухгалтерська справа), так і з демонстрацією продукту. Наприклад, урок візажу з використанням косметики певної марки.

Після перегляду вебінару, аудиторія буде:

  • 100% цільовою;
  • максимально підігрітою;
  • зацікавленою в продукті.

Крім того, під такі вебінари найчастіше створюються окремі посадкові сторінки.

Блог емейл контакты

Рис. 10 – Спливаюче вікно реєстрації

Блог емейл контакты

Рис. 11 – Статична форма реєстрації


3. Кошики

До цього способу відносяться всі форми оформлення замовлень та заявок: покупка в інтернет-магазині, заявки на консультацію, запис на послугу. Тут важливо теж не насідати на користувача та не заспамити його в перший же місяць.

Для цього можна додавати чекбокс на етапі збору контактів або хоча б давати можливість відписатися в кожному наступному листі.

Блог емейл контакты

Рис. 12 – Форма заявки на консультацію на нашому сайті

Блог емейл контакты

Рис. 13 – Кошик доставки їжі ролл-клаб

Чудовий варіант подібної форми – форма замовлення товару. Але працює вона добре тільки на популярну очікувану продукцію. Наприклад, гаджети.

Блог емейл контакты

Рис. 14 – Форма замовлення у Цитрус

Блог емейл контакты

Рис. 15 – Форма замовлення у Цитрус


4. Розіграші

Такий формат підходить, якщо ви бажаєте розіграти істотний приз та зібрати велику аудиторію. Інакше він просто буде неефективний.

Механіка наступна: ви робите форму реєстрації в розіграші або окрему сторінку під нього, на якій має бути вказано email для участі. Подробиці розіграшу та/або підсумки й проміжні результати надсилаються на пошту.
Також можна давати завдання та просити вказати відповідь у відповідній формі. У цій формі додати поле для email та повідомляти про правильність відповіді та/або результати розіграшу на пошту.

Один з найпростіших способів розіграшу подарунків – колесо фортуни. Де користувач крутить віртуальне колесо та отримує промокод на відповідний бонус на пошту.

Блог емейл контакты

Рис. 16 – Приклад колеса фортуни


5. Офлайн-анкетування

До такого способу збирання бази контактів відноситься:

  • оформлення дисконтної або бонусної картки;
  • заповнення анкети після надання послуги/лекції;
  • обмін контактами на конференціях;
  • заповнення анкет при розіграшах в офлайн-магазинах;
  • запис на курси/лекції/процедури;
  • і т. п..

Це самий ресурсозатратний спосіб, так як вносити й сегментувати отримані контакти доводиться вручну. Однак і найефективніший, оскільки при особистому контакті люди охочіше залишають свої дані.


6. Чому не можна купити?

Кожен, хто стикався з email-маркетингом, хоч раз замислювався про покупку бази. Але, навіть якщо ви на 100% впевнені в її валідності та в тому, що там цільова або навколоцільова аудиторія, не поспішайте робити покупку. Така розсилка все одно несе величезні ризики для вашої репутації, серед яких:

  • Ці користувачі не давали згоди на розсилку. Вони швидше за все відправлять ваш лист у спам або відпишуться. У кращому випадку – не відкриють лист та ви просто витратите гроші. При перевищенні певного % скарг на спам (а це менше 1% у більшості сервісів), ви зіпсуєте репутацію ip та поштові сервіси відмовляться працювати з вами далі, щоб зберегти свою репутацію.
  • При масовому відправленні зі свого ip за неперевіреною базою можуть бути такі наслідки, як потрапляння домену та поштової адреси відправника до чорного списку поштовиків.
  • Незрозуміла якість бази. Хто б що не говорив, продаючи її, не можна бути впевненим на 100%. Якщо ви все-таки хочете розіслати інформацію про вас та ваш продукт за стороннєю базою – оплатіть партнерську розсилку. Це такий вид розсилки, коли ваш продукт рекламує по своїй базі інша компанія/сайт.

Ось так це виглядає в розсилках vc.ru:

Блог емейл контакты

Рис. 17 – Розсилка vc.ru

У більшості країн розсилка без згоди користувача вважається незаконною та може призвести до великих штрафів.

Перш ніж потрапити до папки “Вхідні” або “Промоакції”, лист проходить 3 етапи перевірки: в сервісі розсилок, в поштовій службі та в самого підписника. Відхилити відправку можуть на будь-якому з етапів, тому в 95% випадків розсилка за неперевіреною базою відправиться до папки “СПАМ”.

Крім покупки бази на сторонніх ресурсах, неможна також:

  1. Збирати й використовувати бази, здобуті з соцмереж, дощок оголошень та інших відкритих джерел.
  2. Додавати в розсилку всіх, хто писав на корпоративну пошту або особисту поштову скриньку.
  3. Використовувати різні програми для збору адрес з відкритих джерел по заданих параметрах.
  4. Автоматично генерувати адреси за допомогою спеціальних програм. Шанси, що серед величезної кількості адрес виявляться ті, що існують насправді, наближається до нуля.

Висновки

Збір бази може здатися важким заняттям, але це лише на початковому етапі.

При налаштуванні й автоматизації всіх основних процесів вам не потрібно буде здійснювати ніяких додаткових дій для того, щоб база росла. Однак, всі вкладені зусилля окупляться, оскільки утримати клієнта та спонукати до покупки “теплого” користувача набагато легше та дешевше, ніж нового з нуля.

Це точно можна надсилати?

Все, що потрібно знати щодо емейл-розсилок

Страшно ефективні розсилки. Або що відправляти клієнтам на Хеллоуїн?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.